søndag 6. mai 2012

Spinne spinne.....

Jeg elsker å spinne mitt eget garn, det er så tilfredstillende å se ullen bli transformert gjennom mine egne hender fra de aller beste råvarer. Rocken min er en Louet S10 DT kjøpt hos Spinnvilt i høst da jeg gikk på spinnekurs for å lære dette fra noen som har holdt på med dette veldig, veldig lenge. På en helg lærte jeg alt som trengtes  - så nå er det bare å spinne, spinne, spinne. Nå har jeg holdt på en stund, og ser at jeg har utviklet meg masse fra de første tykk og tynne spinneriene mine, til nå siste prosjekt som jeg presenterer for dere her.

Jeg kjøpte en roving fra Wolliebullie tequila sunrise som har 75% BFL og 25% tussha silke, veldig deilig å spinne. Men den farget veldig av så den ble ikke så tequila sunrise farget som den så ut som utgangspunktet.

Så her ser dere min underbare Louet rock. Jeg prøvde endel andre rocker på kurset, og denne passet meg aller best. Den kan stilles inn å avpasses på alle mulig måter, samt at den har 2 pedaler

Liker designet godt, den er designet i Nederland på 70 tallet, og er svært solid, så den tåler at tøffe barnehender fomler rundt med den. Tru meg det gjør de, barn som er på besøk (særlig guttene) blir helt forelsket i rocken og leker seg i timesvis når de er på besøk.

Måtte også ha ny stol for å sitte godt og i passe høyde når jeg spinner. Så valget falt på ikea sin nye stol Bernhard, så da fikk vi nye kjøkkenstoler samtidig.

Så nå spinnes det ukentlig på denne nydelige rocken.  Her er jeg ferdig å spinne tequila sunrise, og holder på å hespe den opp, klar for å gjennomgå en magisk tranformasjon med vann og tørk.






KLAR FERDIG STRIKK, og nenfor ser dere resultatet i form av en liten kjole ca.1år. Jeg har brukt mønsteret #1937 2 trådet selekjole fra nøstebarn, siden garnet jef spinner også er 2 trådet garn.


Nydelige knapper har den også fått. Jeg lot meg inspirere av To vrange bloggen, og bestilte fra Button by Robin. Disse nydelig fugleknappene, som er håndlaget, gir det ferdige resultatet et lite piff.


Så da gjenstår det bare å finne den heldig 1 åringen som skal svøpes i dette lille vidunderet ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar