søndag 6. mai 2012

Enkel regnbuekjole

Jeg har latt meg inspirere av en strikkevenninne til denne enkle regnbuekjolen, meningen er at jeg skal brodere en aldri så liten blomst på fremstykket (men jeg innser at dette aldri kommer til å skje). Denne kjolen er den aller første jeg noen gang har prøv å strikke på en maskin. Så man kan si at det er en prøvekjole, som har vært en favoritt her i huset og i dagelig bruk de siste månedene. Den er strikket i restegarn av hilfa samt holst supersoft.

Det er veldig spenneneede å lære litt maskinstrikk, selv om monteringen er noe herk. Særlig i starten er det vanskelig å få fine monteringssømmer, men øvelse gjør mester. Jeg har prøvd å unngå så mye montering på de jeg strikker for hånd, men med maskinstrikk er det ingen vei utenom.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar